Ønsker fra lokale virksomheder: Kortere ventetid og lettere parkering
På det årlige dialogmøde mellem Viborg Kommune og Dansk Byggeri Midt- og Vestjylland for nylig var der fokus på, hvordan kommunen kan blive endnu mere erhvervsvenlig. De lokale virksomheder havde gode råd til kommunen om både parkeringstilladelser, åbningstider på genbrugspladserne og ventetiden på en byggetilladelse.
– Vi har altid en ambition om, at vi vil levere den bedst mulige service over for de lokale virksomheder, og netop vores årlige dialogmøder er med til at sætte fingeren på de steder, hvor vi kan gøre kommunen til et endnu bedre sted at drive virksomhed. Derfor ser vi positivt på de ting, som Dansk Byggeri på vegne af virksomhederne har peget på, siger borgmester i Viborg Ulrik Wilbek.
En af de ting, som kan gøre hverdagen lidt nemmere for de lokale virksomheder, er ifølge Dansk Byggeri Midt- og Vestjylland, en app, hvor virksomhederne kan booke parkering ud fra oplysninger om virksomhedens SE-nummer. I dag kan der nemlig kun bookes parkering til arbejdsbiler ved at ringe eller møde op i kommunens åbningstid og oplyse bilens registreringsnummer.
– Det er meget positivt, at kommunen allerede har sat forvaltningen til at undersøge de digitale muligheder. Jeg oplever, at Viborg Kommune er meget åben over for de input, som vi kommer med, og at de gerne vil gøre en indsats for at imødekomme virksomhedernes ønsker og behov, siger bestyrelsesmedlem i Dansk Byggeri Midt- og Vestjylland Per Yding Sørensen.
Efter ønske fra de lokale bygge- og anlægsvirksomheder undersøger kommunen også mulighederne for at holde længere åbent på Revas genbrugsstationer, ligesom kommunen også er i gang med at forkorte ventetiden på en byggetilladelse, der er steget uhensigtsmæssig meget på grund af stor byggeaktivitet, nye bestemmelser samt udfordringer med at rekruttere nye medarbejdere.
Kilde: Dansk Byggeri
Kommentarer