Navnenyt

Viborg Visual får ny chef og skifter navn

Marie Munch Burski bliver chef for forretningsudviling forretningsudvikling i Viborg Visual, der samtidigt skifter navn til Creative Viborg. Foto: Viborg Kommune

Marie Munch Burski bliver fra 1. april chef for forretningsudvikling i Viborg Visual, der samtidig skifter navn til Creative Viborg.

Hvad kan kreative, visuelle fortællinger og ny teknologi bidrage med til at skabe værdi hos virksomheder i fx retailbranchen, messebranchen og indenfor oplevelsesindustrien?

Det skal den nye chef for forretningsudvikling, Marie Munch Burski, svare på og udbrede kendskabet til, så der kan åbnes døre op til nye brancher og nye kunder hos de mange virksomheder i Creative Viborg miljø. Hun skal samtidigt styrke de mange virksomheder i Viborgs kreative miljø ved at fortælle historierne om det miljø, der selv er verdenskendt for at fortælle gode historier.

Når Marie Munch Burski begynder i sit nye job, skifter Viborg Visual navn til Creative Viborg. Det sker for at skabe en mere åbenlys sammenhæng til Viborg Kommunes status som UNESCO Creative City.

Et stærk kort

Marie Munch Burski er uddannet arkitekt fra Arkitektskolen Aarhus i 2009 og har siden arbejdet med sine kreative kompetencer samtidigt med, at hun har bygget en stærk kommerciel profil op. Den kombination kommer fra job hos fx IKEA Business, BoConcept A/S og senest som head of design i Jysk Display A/S.

– Marie er et stærkt kort med en spændende profil som chef for Creative Viborgs forretningsudvikling. Jeg er overbevist om, at hendes blanding af en kreativ og kommerciel baggrund, samtidigt med at hun har stor forståelse for kommunikation, vil bidrage til at styrke det kreative forretningsmiljø i Viborg, siger Anna Porse Nielsen bestyrelsesformand i Creative Viborg.

Verdensklasse på Danmarkskortet

Som barn elskede Marie Munch Burski at tegne, og drømte om at arbejde med animation som voksen. Den gang troede ingen på, at man kunne leve af at tegne, og i øvrigt kendte hun ikke til Animationsskolen i Viborg. Så da hun skulle vælge karrierevej, valgte Marie i stedet at sætte sine kreative kompetencer i spil som arkitekt. Derfor er det både med personlig og faglig interesse, at hun har valgt at takke ja til jobbet og hjælpe med at sætte spotlight på det kreative miljø i Viborg.

Verdensklasse på Danmarkskortet

– Jeg vil gerne sætte Creative Viborg på Danmarkskortet, når det gælder animationer og visuelle produktioner i verdensklasse. Koblingen mellem erhvervsliv og kreativ talentmasse er nøglen til en gensidig succes, og formidlingen af netop dét, er der, hvor jeg mener, jeg kan gøre en forskel. Jeg vil gerne være med til at fortælle om den værdiskabelse de kreative fag kan bidrage med i erhvervslivet. Med min erfaring fra det kommercielle erhvervsliv og min egen kreative baggrund, håber jeg at kunne koble de gensidige fordele og få styrket Creative Viborgs position. Jeg glæder mig rigtig meget til at komme i gang, siger Marie Munch Burski.

Ledelsen i Creative Viborg vil fremover bestå af Marie Munch Burski som chef for forretningsudvikling og Peter Vestergaard, chef for Erhverv og Udvikling i Viborg Kommune. Peter Vestergaard skal stå for koordinering inden for og på tværs af den kommunale organisation samt uddannelses- og kulturområde.

Privat bor Marie Munch Burski i Sejs ved Silkeborg med sin mand og deres to døtre.

 

Kommentarer