Viborg By

Udskiftning af it-udstyr giver små forstyrrelser hos kommunen

Viborg Kommune skal have udskiftet netværksudstyr. Hjemmesider og nogle telefonlinjer vil derfor i meget korte perioder være lukkede – første gang onsdag den 3. februar fra kl. 18.00.

Det er en stor operation at udskifte kommunens netværksudstyr, som hver dag servicerer kommunens borgere og mere end 6.000 ansatte.

Hjemmesider kortvarigt nede

For at arbejdet skal give færrest mulige gener for borgerne, er det besluttet, at arbejdet skal foregå over fire aftener i februar, hvor det kortvarigt vil berøre adgangen til kommunens hjemmesider og telefoner.

Her vil man opleve, at man ikke kan komme ind på viborg.dk og kommunens øvrige hjemmesider i en periode på ca. ½ time hver gang. Desuden vil man første gang – den 3. februar – også kunne opleve små udfald i den efterfølgende halve time.

Ring, hvis der er problemer

Man vil til gengæld kunne ringe til kommunens mobiltelefoner, mens netværket er nede. Nogle telefonlinjer vil dog kortvarigt være lukkede i en halv til en hel time, mens udskiftningsarbejdet foregår. Af disse linjer vil nogle blive omstillet til et andet telefonnummer.

Skulle det ske, at en borger oplever, at han eller hun ikke kan komme kontakt med f.eks. et plejecenter eller lignende, vil man altid kunne ringe til hovedomstillingen på tlf. 87 87 87 87, hvor medarbejderne så vil kunne hjælpe med omstilling til et alternativt nummer.

Skiftet sker over fire aftener i februar

Netværksudskiftningen er opdelt i fire faser, og hver gang vil der være planlagte tidspunkter, hvor netværket er ”nede” i korte perioder.

De tidspunkter, hvor man må forvente, at hjemmesider og telefoner er ”nede”, er:

  • Onsdag den 3. februar 2021, kl. 18.00 – 18.30 og evt. små udfald kl. 18.30 – 19.00
  • Onsdag den 10. februar 2021, kl. 18.00 – 18.30 og evt. små udfald kl. 18.30 – 19.00
  • Fredag den 19, februar 2021, kl. 18.00 – 18.30
  • Onsdag den 24. februar kl. 20.00 – 20.30

Kommentarer