Sådan strømliner du salgsprocessen i din virksomhed
Artiklen er sponsoreret.
Når du gerne vil generere omsætning, så handler det om at få gang i dine salg. Og det kan du selvfølgelig gøre på flere måde. Ofte er det dog især ved hjælp af dygtigere sælgere, at det kan lade sig gøre. Det er bare vigtigt, at salgsprocessen, de benytter sig af, er helt optimalt. Der er forskellige måder at arbejde på. Der er derfor også en mulighed for at se forskellige resultater hos forskellige af dine ansatte. Men netop derfor kan det også være en god idé at overveje at strømline den salgsproces, du har i din virksomhed.
Få styr på kerneværdierne
En af grundene til, at det kan betale sig at skabe ensartethed, er, at det handler om, hvordan dine ansatte repræsenterer din virksomhed. Når man går ud og møder potentielle kunder, så repræsenterer man også virksomheden. Man giver altså et vist indtryk af, hvem det er, man er ved at indgå en handelsaftale med. Det er derfor højst relevant for dig som virksomhedsejer at have indblik i, hvordan dine ansatte gør det.
For at sikre, at dine medarbejdere repræsenterer din virksomhed på den rigtige måde, så er det altså en god idé at få styr på kerneværdierne. De skal helt enkelt vide, hvem og hvad de står for, når de møder kunder.
Giv dine ansatte træning i forskellige teknikker
Salgsprocessen er selvfølgelig også noget, der opstår i mødet med andre. Når du vil strømline den, så handler det derfor også om, hvordan dine ansatte møder kunderne. Det kan du med fordel give dem træning I, så alle ved…
- Hvordan de åbner
- Hvad de skal lægge vægt på
- Hvor de kan gå på kompromis
I salgsprocessen B2B er det desuden vigtigt, at dine ansatte ved, hvordan de gør alt dette i relation til en virksomhed. Det er nemlig anderledes end med privatpersoner.
Kommentarer