Bjerringbro

Ny kampagne skal markedsføre og højne kendskabet til Bjerringbro

T-Shirten, som alle børn og unge i Bjerringbro får uddelt i morgen. Pressefoto

‘Midt i hele verden’. Sådan siger en ny markedsføringskampagne for Bjerringbro, som Viborg Kommune sammen med en lokal styregruppe står bag. Kampagnen kickstartes i morgen torsdag 18. maj – blandt andet med 3.500 T-shirts, som er delt ud til alle børn og unge i byen.

Midt i Gudenådalen ligger Bjerringbro. En gammel stationsby i Viborg Kommune, som mest er kendt for at huse store virksomheder som Grundfos og Mammen Ost. Men Bjerringbro og omegn rummer meget mere end et markant erhvervsliv. Blandt andet et væld af muligheder for en aktiv fritid og enestående rammer for børnefamilier, der vil bo tæt på det hele og midt i den flotte natur. Det er der mange, som ikke er klar over – men det skal en ny kampagne lave om på.

T-shirts kickstarter kampagnen

Sammen med en lokal styregruppe i Bjerringbro lancerer Viborg Kommune nu en brandingkampagne, der sætter fokus på de mange fordele ved at bo lige netop her.

Kampagnen kickstartes i morgen den 18. maj, og det kommer ikke til at gå kedeligt for sig. I dag uddeler kampagneholdet nemlig T-shirts til byens børn og unge som et af de mange tiltag, der skal involvere Bjerringbros indbyggere i kampagnen.

Marketingkoordinator Simon Qvist Apel fra Viborg Kommune uddyber:

– I morgen besøger vores kampagnehold dagplejere, vuggestuer, børnehaver, skoler og ungdomsuddannelser. Vi vil nemlig gerne, at alle børnene tager deres nye Bjerringbro T-shirt på, så alle byens børn og unge bærer samme T-shirt på lanceringsdagen.

”Best (bjerring)Bro Ever” står der på T-shirtene, som med et glimt i øjet skal sparke indsatsen i gang.

Midt i hele verden

‘Midt i hele verden’ lyder det nye pay-off, som danner ramme om kampagnen, der også består af en overordnet film samt seks mindre film med hver deres tema. Det hele kan opleves på den nye hjemmeside www.midtiheleverden.dk, hvor nysgerrige kan gå opdagelse i byens mange muligheder og tilbud og blive klogere på livet i Bjerringbro.

Kampagnen vil primært blive markedsført via en indsats på sociale medier, og byens facebook-side har allerede inden kampagnestart næsten 1000 følgere.

Efter den første lancering vil der blive udskrevet en konkurrence, hvor kampagnen opfordrer byens borgere til at dele billeder eller film med deres bedste Bjerringbro-tips. Det kan være et helt specielt sted, en særlig person eller noget helt tredje.

Billeder eller film skal deles med hashtagget #ilovebjerringbro, og udvalgte indlæg vil løbende blive delt på kampagnesitet midtiheleverden.dk under temaet Bjerringbrobyggerne.

Kampagnen, som har et samlet budget på 700.000 kroner, fortsætter indtil videre resten af året og vil få et ekstra skub igen i foråret 2018.

Kommentarer