Kvorning

Kvorning Møbelhus udvider med webshoppen KvorningLiving.dk

Kvorning Møbelhus har sat en web-shop i søen kaldet KvorningLiving.dk, der blandt andet sælger brugskunst og forskellige accessories som puder, plaider, dyner og sengelinned af den bedste kvalitet. Foto: Viborg Netavis

Kvorning Møbelhus er gået i luften med web-shoppen KvorningLiving, som skal få nye kunder til butikken. Det 54 år gamle møbelhus holder dog stadig traditionelle værdier som ordentlighed og gode kunderelationer højt, lover indehaver Birgitte Jørgensen.

I midten af november gik Birgitte Jørgensen, der i over 20 år har drevet Kvorning Møbelhus på Viborgvej 75 i luften med en ny web-shop kaldet KvorningLiving.

På shoppen kan kunder blandt andet købe brugskunst og forskellige accessories, der hører naturligt til møbler i hjemmet. Det kan være pyntepuder, plaider, dyner og sengelinned – altsammen af den bedste kvalitet.

– Vi er gået på nettet med KvorningLiving, fordi vi er nødt til at følge med den hastige udvikling, som vi oplever på møbelmarkedet. Vi kan ikke bare stå i stampe, fordi toget kører stærkt, og hvis vi ikke reagerer hurtigt, kører toget altså forbi Kvorning, fortæller Birgitte Jørgensen.

Kærer sig for kunderne

Kvorning Møbelhus er en gammel familievirksomhed med rødderne solidt plantet i byen. I 2012 kunne Kvorning Møbelhus fejre sit 50 års jubilæum sammen med Kvorning Tæppehus, som drives af Birgitte Jørgensens bror Niels på samme adresse. Familien samles stadigvæk et par gange i løbet af arbejdsdagen, selvom de to søskende har delt forældrenes virksomhed i to.

– Min bror havde for længst overtaget tæppeforretningen, da jeg flyttede tiltage til Kvorning og overtog møbelforretningen. Min mand og jeg havde på det tidspunkt småbørn og følte, at det var det rigtige tidspunkt at vende tilbage på, siger Birgitte Jørgensen.

Det personlige møde kan aldrig erstattes

Nu er den gamle familievirksomhed altså på vej ud på internettet, men det kommer ikke til at ændre noget i den daglige gang på Kvorning Møbelhus.

Birgitte Jørgensen taler længe og passioneret om, hvordan det personlige møde med kunden aldrig kan erstattes. Derfor er det også vigtigt for hende at understrege, at møbelhusets digitale tiltag ikke forandrer noget for dem, der stadig har tænkt sig at tage et smut forbi butikken på Viborgvej.

– Vi har allerede haft flere kunder, der har spurgt, om vi har skiftet navn, men de kan være helt trygge. Vi har allerede et godt brand, der bygger på nogle stærke og solide værdier. Ideen med KvorningLiving er, at vi skal nå ud til bredere målgruppe, så vi kan ud i et større geografisk område, siger hun.

Kommentarer