Gulddreng, Cisilia og Bro til Knus Kræft-koncert
Stjernebesat program til Knus Kræft’s koncert i Tinghallen onsdag den 8. marts
Taget på Tinghallen letter når Gulddreng, Cisilia og Bro onsdag den 8.marts kl. 18.00 indtager scenen og fyrer den max. af. Det bliver en unik mulighed for at opleve de tre stjerner på samme tid. Koncerten giver samtidig mulighed for at støtte en god sag. Koncerten har nemlig til formål at samle penge ind til kræftramte børn og unge. Det sker under overskriften ”Knus Kræft”, som er et initiativ mellem den mangedobbelte Le Mans-vinder Tom Kristensen, Peter Larsen Kaffe og KidsAid. Sidste år blev der samlet over én million kroner ind til fordel for kræftramte børn og unge. I år er barren sat endnu højere.
Stadig få ledige koncert-billetter
Der er for længst udsolgt til dette års stort anlagte gallashow den 9. marts, mens der endnu er få billetter til koncerten den 8. marts, hvor et af topnavnene er Gulddreng. Tidens store hitmager, der bragede igennem lydmuren med ”Model”’, fulgt op af ”Se mig nu”, som ligeledes strøg til tops på Spotify. Gulddreng vandt Årets Publikumspris ved Danish Music Awards 2016[
Sangerinden Cisilia fik sit gennembrud i 2014 med singlerne “Ring den alarm” og “Vi to datid nu” fra albummet ”Unge øjne”. Ved Danish Music Awards 2015 blev hun som bare 16-årig den yngste vinder nogensinde, da hun løb med førstepladserne i hele to kategorier: Årets danske hit og Årets nye danske navn.
Bro slog igennem med sangen ”Hvor er du Bro”, der lynhurtigt blev dén sommers store Spotify-hit. Sangen blev fulgt op af andre hits, der ligeledes er gået viralt.
Støtte til kræftramte børn og unges trivsel
For langt de fleste børn og unge er en længerevarende hospitalsoplevelse skræmmende og traumatiserende. Glæde og smil hos børn og unge har stor betydning for deres sygdomsforløb. Når man spørger børn og unge, hvad der hjalp dem mest i forbindelse med deres sygdom, handler tre af de fem ting, som de fleste peger på, netop om at kunne holde fri fra deres sygdom og lave ting som andre børn og unge.
Knus Kræft består af en lang række forskellige aktiviteter, hvor Tom Kristensen sammen med Peter Larsen Kaffe og KidsAid vil samle mindst én million kroner ind til kræftramte børn og unges trivsel. Omdrejningspunktet er salg af kaffe, idet Peter Larsen Kaffe over en periode på seks måneder på udvalgte produkter giver en krone for hver pose solgt kaffe. Hertil kommer salg af forskelligt merchandise samt lokale initiativer.
Kommentarer