Eniig fejrer kunde nummer 100.000
Familien Thrane fra Bjerringbro blev fiberkunde nr. 100.000 hos energikoncernen Eniig.
Danmarks tredjestørste energiselskab Eniig, der tilbage i august 2016 kunne annoncere deres nye fælles navn som et resultat af fusionen mellem EnergiMidt, Energinord og HEF (Himmerlands Elforsyning), fejrede tirsdag 28. kunde nummer 100.000. Det blev familien Thrane fra Bjerringbro.
– Hos Eniig er vi utroligt stolte af, at så mange af vores kunder har valgt vores fiberbredbåndsløsning. Vi oplever, at vi er på vej hen imod en ny digital virkelighed, hvor den båndbredde, der rakte for 5 år siden, slet ikke slår til i dag. En moderne familie har ofte brug for at kunne streame fra flere platforme samt downloade og uploade større mængder af billeder, film og filer, fortæller Eniigs fiberdirektør, Søren Lindgaard.
Det skal bare fungere
Netop den nye digitale virkelighed og det stigende behov for båndbredde kan være en af forklaringerne på, hvorfor 100.000 midt- og nordjyder har valgt Eniigs fiberløsning. Alt tyder på at udviklingen vil fortsætte. Hos familien Thrane var man ikke tvivl om, at fiber er den bedste fremtidsløsning:
– Vores nuværende internet er alt for ustabilt. Når vi ser fjernsyn, streamer vi som regel en film eller serie via Netflix, DR’s app eller lignende. Og det er drønirriterende at skulle ud i skuret for at genstarte routeren hver anden aften, fordi den hopper af nettet – sådan noget skal altså bare fungere, fortæller Ulrik Gervin Thrane, der bor i Bjerringbro sammen med sin kone, Mirja, og deres to piger, Silke og Sascha på 10 og 9 år.
Familien Thrane har valgt fiberpakken Waoo Fiber Extra med en hastighed på 300/300Mbit
Eniig er med 383.000 andelshavere landets tredjestørste. Koncernen har 950 ansatte og dækker el- og varmeforsyning, fiberbredbånd, el- og gassalg, gadelys, energibesparelser samt vedvarende energi.
Billedtekst: Eniig
Familien Thrane (fra venstre: Ulrik, Sascha, Silke og Mirja) får overrakt en gavekurv af Eniigs fiberdirektør, Søren Lindgaard (th.)
Kommentarer